Kwasten

Kwasten.. Er zijn tegenwoordig zoveel aanbieders op de markt. En met zoveel verschillende kwasten. Even mijn aanraders en deze-móét-ik-hebben kwasten op een rijtje.

Wat vind ik het beste om mee te beginnen?

De smokey eyes brush van Essence en de basis oogschaduw kwast (die gaan ze binnenkort uitbrengen, de smokey eyes brush (eigenlijk crease/blending kwast) ligt nu al in de Kruidvat schappen, haal hem want zo’n kwastje zie je niet vaak) en de oogschaduwkwast van Catrice vind ik goed als starters oogkwasten. Die halen ze nu uit het assortiment, zo jammer! Klik hier om alle producten te zien die uit het Catrice assortiment gaan, want in sommige Kruidvats liggen deze nog (waarschijnlijk ook nog in de Kruidvat bij mij in de buurt). In de Kruidvats waar de nieuwe collectie al ligt is hij vervangen door een crease/blending kwast (jammerjammer, helaas heb ik hem niet kunnen halen omdat “mijn” Kruidvat hem nooit heeft gehad). Deze zijn vooral voor (relatief) jonge meiden (like me) Essence heeft ook een schuine blushkwast en een poederkwast en Catrice heeft een ronde blushkwast en een poederkwast. Ook goed om mee te beginnen.

Zodra je foundation gaat gebruiken wordt het tijd voor een buffer- stippling- of foundationkwast. Deze kun je bij Zoeva of Sigma kopen (www.zoeva-shop.de (verzendkosten naar NL €5,50, je kunt betalen via bankoverschrijving of, als je dat veiliger vindt omdat je het geld dan nog kunt terugboeken (met PayPal kan dat), via PayPal), Zoeva verkoopt ook make-up die er verdacht veel uitziet als wishlist materiaal, oei daar worden nog een paar producten (of 10) en een paar kwasten (of 5) bij de wishlist opgeteld. Zoeva heeft trouwens ook alle soorten kwasten uit mijn top 5. En ben je visagist of wil je wat duurdere spullen ga dan voor Royal & Langnickel of MAC. (Dan zou ik eerder voor Royal & Langnickel gaan omdat die verschillende collecties hebben (met elk een andere prijs) en grote & kleine kwastensets)

Dit zijn mijn top 5 (soorten) kwasten:

1. Een crease of blendingkwast.
2. Een platte oogschaduw kwast.
3. Een schuin afgesneden eyeliner kwastje. (Catrice heeft ook nog een leuk duo kwastje met aan de ene kant een puntig eyeliner kwastje en aan de andere kant een schuin afgesneden eyeliner kwastje (daarom snap ik niet waarom er in het nieuwe assortiment een duo kwastje zit met aan de ene kant een schuin afgesneden kwastje en aan de andere kant een crease/blending kwast), Essence heeft er een met alleen een schuin afgesneden kwastje)
4. Een lipkwastje. Liefst een retractable zodat hij niet afgeeft in je tas; ik heb echt geen tijd om hem elke keer als ik hem gebruik te wassen omdat ik hem voor school vaak gebruik en het dan allemaal snel-snel moet. Ook gebruik ik hem in de wc’s in de pauze nadat ik heb gegeten voor kleine touch-ups.
5.  Een schuine blushkwast, die vind ik fijner dan ronde of recht afgesneden blushkwasten omdat hij precies op je wangen “past”.

Ik hoop dat je iets aan dit artikel hebt gehad!

Geef een reactie

