Twilight

Ik ben sinds korte tijd verslaafd aan Twilight. Kan het gewoon niet meer wegleggen en wat mij betreft worden alle boeken door boekwinkels en bibliotheken massaal ingekocht. Misschien omdat Bella veel op mij lijkt? Ik weet het niet..

De films heb ik nog niet gezien. Veel mensen hebben met de films kennisgemaakt met Twilight en dat is jammer, want de boeken zijn toch nog iets beter. Bij de boeken kun je namelijk je eigen interpretatie van de karakters maken zoals jij denkt dat ze eruitzien. Dat kan bij films niet. En regisseurs brengen ook vaak kleine veranderingen in het scenario aan zodat de film het publiek meer aanspreekt. Soms loopt dat een beetje uit de hand en kun je in de film alleen nog maar aan de karakters en de rode draad dingen uit het boek herkennen. Bijvoorbeeld, Jacob wordt gespeeld door Taylor Lautner. MAAR:

  • Jacob heeft in het boek een roodbruine huid, terwijl Taylor een licht gebruinde huid heeft.
  • Jacob heeft in de serie tot op de helft van Nieuwe maan lang haar, wat hij in een paardenstaart draagt. Terwijl Taylor kort haar heeft.
  • Jacob is volgens het boek onmenselijk lang, Taylor is gewoon normale lengte (daar kan hij niks aan doen)

Dus daarom lijkt Taylor Lautner totáál niet op Jacob zoals die in het boek beschreven wordt. Kristen Stewart speelt Bella, waar ik blij om ben, want Kristen lijkt heel veel op de Bella in het boek. Kristen heeft bijvoorbeeld ook donker, halflang haar, een bleke huid en bruine ogen, wat de Bella in het boek ook heeft. De film-Bella heeft zelfs hetzelfde type kleren aan.

Dan nog even de andere leden van de Cullen-familie en de rest van de hoofd- en bijpersonen:

Rosalie: lijkt heel goed. Hetzelfde blonde haar, dezelfde mooie kleren en postuur. Knap gedaan, Nikki Reed!

Alice: Iets minder. Haar haar lijkt vooral niet. Het is volgens het boek zwart met een kapsel wat alle kanten opstaat, maar de film-Alice heeft volgens mij roodbruin haar met een glad, kort kapsel waarvan het alleen aan de punten een beetje naar buiten staat.

Emmett: Nog minder. Volgens het boek heeft hij bruin, krullend haar, maar de film-Emmett heeft volgens mij een gemillimeterd kapsel.

James: Niet echt. In het boek heeft hij geen blond maar bruin haar en geen paardenstaart maar een kort kapsel.

Edward: Die lijkt bijna net zo goed als Bella. Well done, Robert Pattinson!

De rest heb ik nog niet op screenshots kunnen ontdekken. Maar ik denk dat het nu wel duidelijk is: de boeken zijn stukken beter!


 

Geef een reactie

